FAQ of veelgestelde vragen

De online marketing is de laatste jaren enorm hard gegroeid. En met die groei zijn er heel veel nieuwe termen bijgekomen. Veel ondernemers hebben dan ook verschillende vragen over online marketing. Wij helpen jullie graag met deze Veelgestelde vragenlijst of FAQ lijst. Staat jouw vraag er niet bij? Stuur ons je vraag via de formulier hieronder.

Moet ik betalen om mensen naar mijn website te krijgen?

Nee, niet altijd. Verkeer naar jouw website kan je krijgen door ervoor te gaan adverteren, wat geld kost. Je kan echter ook gratis hoog in de zoekmachines komen. Dan zet je relevante en interessante informatie op je website die jouw doelgroep graag leest.

Moet ik alle social media in gaan zetten om mijn bedrijf te promoten?

Nee, niet iedere vorm van social media spreekt jouw doelgroep aan. Kijk altijd eerst goed van welke social media jouw doelgroep gebruik maakt. Je online marketing bureau kan jou helpen om de juiste social media kanalen bij jouw strategie te kiezen.

Wat is SEO?

Met SEO wordt Search Engine Optimization bedoeld. Dat is hetzelfde als Zoekmachine Optimalisatie. Bij SEO wordt de website aangepast zodat het nog beter vindbaar wordt voor de grote zoekmachines. Een onderdeel van SEO is het gebruik van veelgezochte zoekwoorden zodat bijvoorbeeld Google nog beter in kan schatten voor wie de website interessant is.

Wat is SEA?

SEA staat voor Search Engine Advertising. En dat staat voor het betaald plaatsen van advertenties in de zoekresultaten van de zoekmachines. Deze advertenties zie je dan ook alleen maar als je op de mobiel of de computer de zoekmachine een zoekopdracht geeft.

Wat is organisch verkeer?

Jouw bezoekers die direct na een zoekopdracht op een zoekmachine op jouw website komen, dat is jouw organisch verkeer. Organisch verkeer verkeer is gratis verkeer. Betaald verkeer is de tegenhanger van organisch verkeer.

Wat is een dubbele optin?

Bij een dubbele optin wordt de inschrijver van bijvoorbeeld een elektronische nieuwsbrief pas ingeschreven als de aanvrager de aanvraag nogmaals goedkeurt in een extra e-mail die verzonden wordt. Bij een enkele optin is het voldoende om een keer goedkeuring te geven.