Met zoekmachine marketing gebruik je al de mogelijkheden van de zoekmachines om een website hoger in de zoekresultaten te krijgen. Een van de onderdelen van zoekmachine marketing is het optimaliseren van de website. Dit gaat deels op de inhoud, de content. Maar om een website op een juiste manier te laten lezen door zoekmachines moet de code van de website ook in orde zijn.
Bij technische zoekmachine optimalisatie scannen we de website en ontdekken we op welke punten de website bijgesteld kan worden om nog beter gelezen te worden door Google. Deze scan levert vaak interessante resultaten op en de rapportage geeft duidelijke handvatten hoe snel resultaat behaald kan worden. Veel van de adviezen die in dit rapport staan kunnen makkelijk door een bedrijf zelf opgepakt worden.
Bij de optimalisatie van de content, doen we een zoekwoorden onderzoek en bekijken we de bestaande teksten. Het zoekwoorden onderzoek geeft een interessante lijst van woorden waar lokaal en/ of nationaal op gezocht wordt. Door het gebruik van de juiste woorden komt de website hoger in de zoekresultaten terecht
Voor optimalisatie van jullie website voor de zoekmachines houden wij Google als leidraad. De reden daarvoor is simpel, Google is nog steeds de meest gebruikte zoekmachine binnen Nederland. Natuurlijk ga je daarmee ook hoger scoren binnen de andere zoekmachines, zoals Bing en Yahoo.
Met de juiste rapportages help ik bedrijven de kansen van hun website helder te krijgen. Deze rapportage zijn geen lijvige verslagen, maar juist overzichtelijke ‘ te doen’ lijstjes om zelf snel vorderingen te maken. Wil je liever alles uit handen geven dan is dat ook geen probleem. En met onze heldere maandelijkse rapportages zie je snel de optimalisatie heeft opgebracht.