Statistieken en rapportages

Waarom statistieken en rapportages?

Wat jij moet doen met je website is afhankelijk van de informatie behoefte van je doelgroep. En wat jouw doelgroep verwacht te vinden op de website, dat lees je uit de statistieken die verzamelt worden. Het is van groot belang dat de juiste meetpunten op de website geplaatst worden. Waar moet je rekening mee houden als je je website goed wilt doormeten ? 

  • Is het verkeer in de statistieken, je echte verkeer of wordt het vertroebelt door je  eigen website bezoeken of zelfs door spamverkeer ?
  • Worden de belangrijke knoppen op jullie landingspagina gemeten? 
  • Heb je een meetplan om zeker niet te weinig, maar ook niet te veel te meten?
  • Komen de cijfers van jullie online campagnes helder en op de juiste manier terug in de statistieken?

Workshops

Wil je zelf aan de gang met Google Analytics? Wij organiseren ook incompany workshops zodat de marketing afdeling aan het einde van de workshop weet hoe ze de statistieken moet lezen. 

Laat me je helpen met jullie statistieken en rapportages

Je wilt op je cijfers kunnen vertrouwen,  want je bouwt je bedrijf op wat zij jou vertellen. In mijn ervaring als online marketeer in Rotterdam en er buiten, heb ik voor nationale en internationale organisaties hun Google Analytics ingericht. Vaak voorafgaand  met een KPI sessie zodat het bij iedereen helder is, wat er precies gemeten moet worden. Automatisch worden er maandelijks heldere rapporten verstuurd, met een duidelijk advies erbij zodat iedereen weet waar de focus voor de website de komende maand ligt. 


Voordelen van rapportages bij Witter Online Marketing

  • Jarenlange ervaring met KPI’s, Analytics inrichting, rapportage en advisering
  • KPI workshops
  • Betrouwbare gegevens 
  • Helder advies